Tentamen i medicinska ämnen

Hej allesammans!

I skrivande stund sitter jag uppkrupen i soffan och har precis kommit hem från skolan. Idag var det tenta i kursen “Medicinska ämnen”, en tenta som jag sedan kursens start fruktat oerhört mycket. Hur den gick kan jag inte riktigt uttala mig om, när jag väl satt och skrev den kändes allting fruktansvärt, men när jag väl gick ut från salen och pratade med några andra klasskamrater om tentan så verkade som att vi hade hyfsat liknande svar vilket ändå känns lugnande. Så nu hoppas jag verkligen på det bästa och håller tummarna för fullt.

Resterande delar av dagen kommer först att spenderas inne i stan då jag snart skall gå på möte om musiken, oerhört spännande!! Sedan så ska jag göra ett par ärenden innan jag åker hem igen till mig lägenhet och ska ta det helt lugnt! Efter en dag med en tenta så är man oftast väldigt slut och energin finns inte riktigt där, så man får se till att unna sig själv lite lugn och ro, kanske något gott att äta och någon härlig film eller serie att kolla på.

Jag hoppas ni mår bra ute i regnrusket, ha en fortsatt fin dag!

This entry was posted in Fysioterapeutprogrammet by oliviaeliasson. Bookmark the permalink.

About oliviaeliasson

Mitt namn är Olivia Eliasson, jag är en 19 årig tjej från Göteborg som precis börjat studera till fysioterapeut på Karolinska Institutet i Stockholm. Jag valde utbildningen då jag har ett oerhört stort intresse för människokroppen och dess funktioner. På min fritid sysslar jag mycket med musik, då jag sommaren 2013 blev signad av Roxy Recordings i Stockholm. Jag sysslar även mycket med mode, skönhet, dans och träning! Precis som en helt vanlig tonåring helt enkelt. I min blogg kommer ni få följa mig som student på KI, få information om programmet, skolan, kåren och självklart följa mitt liv utanför skolan! Har ni frågor till mig är det bara att skicka iväg ett mail till olivia.eliasson@stud.ki.se

Leave a Reply

