Körkort

Min uppdatering här har väl inte varit fantastisk, men detta är för att jag nu varit i Sunne i nästan två veckor och gått en intensivkurs för körkort, och jag kommer hem med ett körkort i handen, jag är så otroligt stolt över mig själv. Det har varit två riktigt stressande och påfrestande veckor, jag har helt ärligt drömt mardrömmar om körkort varenda natt, haha. Nu får jag passa på att slappna av och njuta av resten av sommarlovet. Lite jobb kommer det dock bli i juli och augusti, men inte alltför mycket, jag ska unna mig lite ledighet.

Om jag ska vara helt ärlig var jag mer nervös inför teoriprovet än vad jag varit inför någon annan tenta någonsin, jag vet inte varför men på något sätt kändes detta så mycket viktigare,dels för att jag kände att det skulle vara så jobbigt att ta tag i körkortet när man väl kom hem till Stockholm igen och dels för att man verkligen ville komma hem med ett körkort i handen efter att man betalat såpass mycket för en intensivkurs. Men nu vet jag i alla fall att det är möjligt att lyckas ta körkort under en intensivkurs. Jag kan varmt tipsa om att ta en intensivkurs om det är så att man inte hunnit ta sitt körkort innan man flyttar hemifrån och börjar plugga. Se till att ta tag i det så tidigt som möjligt, det kanske är dags att redan planera in nästa sommar att man ska ta sitt körkort?

Skärmavbild 2016-07-14 kl. 16.48.24

 

This entry was posted in Fysioterapeutprogrammet by oliviaeliasson. Bookmark the permalink.

About oliviaeliasson

Mitt namn är Olivia Eliasson, jag är en 19 årig tjej från Göteborg som precis börjat studera till fysioterapeut på Karolinska Institutet i Stockholm. Jag valde utbildningen då jag har ett oerhört stort intresse för människokroppen och dess funktioner. På min fritid sysslar jag mycket med musik, då jag sommaren 2013 blev signad av Roxy Recordings i Stockholm. Jag sysslar även mycket med mode, skönhet, dans och träning! Precis som en helt vanlig tonåring helt enkelt. I min blogg kommer ni få följa mig som student på KI, få information om programmet, skolan, kåren och självklart följa mitt liv utanför skolan! Har ni frågor till mig är det bara att skicka iväg ett mail till olivia.eliasson@stud.ki.se

Leave a Reply

