Fysioterapi 2

Vilket oerhört fantastiskt väder det är nu, inte direkt en tid man vill spendera inomhus framför massa föreläsningar.. Och vilken tur att jag då läser fysioterapeutprogrammet där vi har väldigt mycket praktiskt nu! Ingen är gladare än jag. Just nu läser vi kursen Fysioterapi 2 som innefattar läran om träning, akut omhändetagande, stretching, patientbemötande m.m. Detta är helt klart min favoritkurs hittills, det är nu man verkligen får lära sig mycket om det jag intresserar mig av. För tillfället är jag säker på att jag vill jobba inom idrottsmedicin och helst i ett fotbollslag. Därför så blir jag så oerhört intresserad och inspirerad när vi läser om just träning samt akut omhändetagande. Trots att jag är en tjej som tränar väldigt mycket och anser mig själv ha riktigt bra koll på det så finns det fortfarande väldigt mycket som jag verkligen inte hade någon koll på alls, vilket gör allt mycket mer intressant. Det är så mycket grunder man får lära sig som man har användning för i sin egen vardag och sin egen träning, toppen!

Det som även är en riktigt stor fördel med denna kursen att det inte blir lika mycket “vanligt” plugg inför tentan, detta då tentan är praktisk. Det man gör för att plugga inför tentan är främst att öva på att träna och instruera andra att göra övningar, vilket jag bara tycker är kul, så ni som läser termin 1 nu eller har sökt in till hösten, ni har en fantastiskt härlig och spännande kurs att se fram emot!

This entry was posted in Fysioterapeutprogrammet by oliviaeliasson. Bookmark the permalink.

About oliviaeliasson

Mitt namn är Olivia Eliasson, jag är en 19 årig tjej från Göteborg som precis börjat studera till fysioterapeut på Karolinska Institutet i Stockholm. Jag valde utbildningen då jag har ett oerhört stort intresse för människokroppen och dess funktioner. På min fritid sysslar jag mycket med musik, då jag sommaren 2013 blev signad av Roxy Recordings i Stockholm. Jag sysslar även mycket med mode, skönhet, dans och träning! Precis som en helt vanlig tonåring helt enkelt. I min blogg kommer ni få följa mig som student på KI, få information om programmet, skolan, kåren och självklart följa mitt liv utanför skolan! Har ni frågor till mig är det bara att skicka iväg ett mail till olivia.eliasson@stud.ki.se

Leave a Reply

