En helg i Lund

Spenderat hela helgen i inget mindre än Lund. For dit i fredags, med ett första stopp på Helsingkrona Nation. En av mina bästa vänner bor nämligen i deras studentkorridorer. Och för min del var det faktiskt både första gången jag befann mig i Lund och i en riktig studentkorridor. Väldigt intressant upplevelse måste jag ändå säga.

Lund är ju verkligen Studentstaden Deluxe (hälften av befolkningen består ju av studenter). Allt var verkligen över mina förväntningar. Fantastisk fin stad med en fantastisk arkitektur och historia, billig mat och härliga människor. Downside var väl det enormt blåsiga och kyliga vädret.

Har fått se många fina sidor av staden under mina knappa 72h där. Bland annat har jag fått uppleva livet i studentkorridor, studentlägenhet, och livet i en vanlig lägenhet. Fått se olika nationer, ätit prisvärd mat, varit på fina upptäcktsfärder i fina parker och runt campus, samt såklart fått träffa mina fina vänner. 😀 (Men jag känner mig ändå mer till rätta i Stockholm, no regrets so far).



  
  

This entry was posted in Läkarprogrammet, T2 by linnealin. Bookmark the permalink.

About linnealin

Hejsan! Kul att du har vägarna förbi min blogg! Mitt namn är Linnea, just nu T5:a på läkarprogrammet. Jag är en 21 år gammal, uppväxt i Linköping och är en av KI:s studentbloggare. Hösten 2015 tog jag med mitt pick och pack till huvudstaden och påbörjade studier på KI:s läkarprogram. Målet är att kunna hjälpa människor och fascineras ännu mer kring människokroppen. Annars då? Har ett genuint intresse för musik och tillägnar min lediga tid åt att gå på konserter på Stockholms konserthus, klinga på mitt piano och spela lite fiol. På bloggen kommer du få följa mig genom min tid här på KI, med alltifrån studentaktiviteter och pluggtips till sushibilder och tankar kring livet. Vid frågor och funderingar når ni mig alltid via bloggen eller e-post: linnea.lin@stud.ki.se

1 thought on “En helg i Lund

Leave a comment