Mitt liv utanför skolan

Precis som Linnea skrivit om tidigare så är det självfallet viktigt att se till att få lite fritid vid sidan av skolan där man kan hitta på annat som inte är skolrelaterat. Jag själv är en person som är väldigt aktiv på min fritid och har ständigt många bollar i luften.

Något som jag kanske inte belyst så tydligt här i bloggen är att jag vid sidan av skolan jobbar väldigt mycket med musik. Musiken var väl egentligen den huvudsakliga anledningen till varför jag flyttade upp till Stockholm då jag år 2013 blev signad till ett skivbolag och har sedan dess arbetat hårt med musiken och för en framtida musikkarriär. Självklart har det varit svårt att arbeta mycket med musik då jag bodde i Göteborg men nu blir det genast mer intensivt efter flytten till Stockholm.

Idag var jag exempelvis inne i studion och spelade in en låt som min vän Anton hjälpte till och producerade. Det gick fantastiskt bra och Anton är verkligen så oerhört talangfull, både när det kommer till dans, sång och produktion och att guida när man spelar in. Nöjd och glad åkte jag hem från studion för att direkt sätta mig och börja plugga inför morgondagens fysioterapi. Även fast det är tufft att ha alla bollar i luften samtidigt så är jag oerhört nöjd över att vara såpass aktiv som jag är. Samtidigt som jag får det roliga studentlivet som innefattar roliga fester, härliga människor och även massa kunskap inom ett ämne som intresserar mig så får jag även det andra livet som innefattar alla surrealistiska upplevelser, så som att stöta på sin största inspirationskälla Daniel Adams-Ray i studion eller sitta och skriva låtar med etablerade låtskrivare. Best of both worlds enligt mig.

Processed with VSCOcam with c1 preset

Processed with VSCOcam with c1 preset

This entry was posted in Fysioterapeutprogrammet by oliviaeliasson. Bookmark the permalink.

About oliviaeliasson

Mitt namn är Olivia Eliasson, jag är en 19 årig tjej från Göteborg som precis börjat studera till fysioterapeut på Karolinska Institutet i Stockholm. Jag valde utbildningen då jag har ett oerhört stort intresse för människokroppen och dess funktioner. På min fritid sysslar jag mycket med musik, då jag sommaren 2013 blev signad av Roxy Recordings i Stockholm. Jag sysslar även mycket med mode, skönhet, dans och träning! Precis som en helt vanlig tonåring helt enkelt. I min blogg kommer ni få följa mig som student på KI, få information om programmet, skolan, kåren och självklart följa mitt liv utanför skolan! Har ni frågor till mig är det bara att skicka iväg ett mail till olivia.eliasson@stud.ki.se

Leave a Reply

